نیروی کار فاضلاب

پمپ های فاضلاب به دلیل اینکه دارای مواد جامد مانند چوب، پارچه ، پلاستیک و … هستند تصفیه این آب ها بسیار مشکل است از اهمیت ویژه دارند.

پمپ های عمیق در تاسیسات مدیریت فاضلاب برای انتقال مخلوط آب / لجن در فرایند تصفیه استفاده می شود. برای نصب، یک پمپ ksb شناور در یک مخزن یا مخزن غوطه ور خواهد شد و توسط سیمها یا ریل ها که محل نازل خروجی پمپ را در انتهای سیستم لوله قرار دارد که آب را به مقصد بعدی خود قرار می دهد، نازل ورودی – که معمولا در پایین پمپ قرار دارد – مستقیما از آب اطراف ترسیم می شود. پمپ معمولا در نزدیکی پایین مخزن در حال اجرا است. هنگامی که یک انفجار اتفاق می افتد، یا هنگامی که تعمیر و نگهداری مورد نیاز است، می توان آن را خاموش و به سطح کشیده شد.

از آنجا که فاضلاب غیر تصفیه شده خانگی یا صنعتی اغلب دارای انواع مواد جامد یا فیبری (پارچه، قطعه چوب، پلاستیک در قالب های مختلف، مواد کشاورزی و غیره) است، حذف انسداد از پمپ ها فعالیت ناخوشایند اما معمول است در امکانات تصفیه فاضلاب .

محصولات شناور پمپ KSB نیروی کار فاضلابحداقل هزینه کل مالکیت (TCO)

بزرگترین جزء هزینه نیروی انسانی است – زمان صرف نصب، غیر مسدود کردن و حفظ موتورهای ksb . قدرت (هزینه برق) دومین جزء مهم است، و پس از آن سرویس – تعمیرات و جایگزینی قطعات فرسوده یا خراب است. در طول عمر عملیاتی قیمت پمپ قیمت تنها حدود ۵٪ به کل می باشد.

درسها در اینجا روشن است. برای به حداقل رساندن هزینه ها، مهم است که:

کاهش هزینه های عملیاتی

پمپ های شناور طراحی شده اند به طوریکه در هر زمانی که مسدود می شوند به سطح کشیده شوند، بهتر است از انتخاب تجهیزات غیر کارآمد با انتخاب تجهیزاتی که می تواند مواد جامد یا فیبری در جریان فاضلاب را بدون مسدود یا مسدود سازی، مقابله کند. برای کاهش خطر انسداد، انتخاب تجهیزات با عبور کامل از وسیله نقلیه (“عبور آزاد” به عنوان حداکثر اندازه یک کروی جامد جامد تعریف می شود که می تواند از طریق پمپ از طریق مسدود شدن تعریف شود) مفید است.

برای جلوگیری از پر شدن پمپ

به منظور کاهش میزان اشباع با توجه به حضور مواد فیبر دار (پارچه، رشته، زباله های پلاستیکی و غیره)، تولید کنندگان پمپ انواع مختلفی از غلطک ها را به وجود آورده اند. این شامل پروانه های ساخته شده در برش (برای کاهش قطعه های طولانی مواد فیبر دار در جریان زباله)،

پروانه های گردشی (که آب را از طریق پمپ ایجاد می کنند با ایجاد یک گرداب کم فشار در مصرف) و پروانه های پیچ از نوع که حاوی خطوط که مخصوصا برای جلوگیری از جذب مواد فیبری طراحی شده اند. هر یک از این طرح ها دارای نقاط قوت و ضعف است – بهترین استفاده برای یک برنامه خاص بستگی به ارزیابی دقیق محتوای مخلوط فاضلاب دارد.

حداکثر کردن عمر پمپ ksbحداکثر بهره وری انرژی

از آنجایی که هزینه های انرژی به میزان قابل توجهی از کل هزینه مالکیت یک پمپ را تشکیل می دهد، مفید است به نگاه کردن به راه های بهبود بهره وری انرژی. سازگاری با ویژگی های عملکرد پمپ به سیستم مورد نیاز، به طوری که پمپ معمولا در بهترین نقطه کارایی یا نزدیکی آن کار می کند، همیشه راه خوبی برای بهینه سازی کارایی است، هرچند باید دانست که سیستم های تصفیه پساب ها به دلیل بالا بردن رسوبات بر روی سطوح داخلی لوله، ویژگی های سیستم را در طول زمان تغییر می دهد.

طراحی پروانه شناور ksb

طراحی پروانه مناسب نیز بر روی بهره وری انرژی اثر می گذارد. پروانه های پیچ و خم می توانند راندمان پمپاژ بالاتری را نسبت به برش چرخ های توربو فراهم آورند، به طوری که اگر سطح اضافی مقاومت در برابر مسدود سازی لازم نیست، پروانه های پیچ و مهره می توانند انتخاب مناسب باشند.

حداکثر کردن عمر پمپ شناور ksb

پمپ های شناور به غیر از مسدود شدن یا مسدود شدن دوره ای با چالش های دیگر مواجه هستند. ماده ای که در پروانه وارد می شود، می تواند مشکلات تراز را ایجاد کند، حتی اگر پمپ را کاملا از بین ببرد. این می تواند منجر به لرزش و سایش اضافی به مهر و موم و بلبرینگ شود. اگر پس از تعمیرات، بلبرینگ به درستی نباشند، این امر می تواند منجر به خشونت شود. پمپ با یاطاقان های سنگین تر و جزئیات ساختاری که به حفظ بلبرینگ ها کمک می کند و مهر و موم به درستی هم تراز شده، طول می کشد.

آسیب ها

نشت آب در محفظه موتور همچنین می تواند باعث آسیب جدی به پمپ های شناور شود. نشت می تواند از مهر و موم شفت گذشته یا از طریق ورودی کابل برق رخ دهد. بعضی از پمپ ها – به خصوص واحدهای بزرگتر – با سنسورهای رطوبت می آیند که در صورت شروع نشت به اپراتور هشدار می دهند. با این حال، ایجاد ورودی های کابل و مهر و موم که به طور کامل امکان نشت را به محفظه موتور حذف می کند، این مشکل را قبل از اینکه این اتفاق بیفتد را از بین می برد!